چرا تنها ۱۷ استان کشور در جشنواره مد و لباس فجر حاضر هستند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 257
نویسنده : محمدرضا آذری

بسیج بررسی می کند

چرا تنها ۱۷ استان کشور در جشنواره مد و لباس فجر حاضر هستند؟

خبرگزاری بسیج: جشنواره مد و لباس فجر در خای از ۱۵ اسفند آغاز می شود که تا کنون ۱۷ استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، در این دوره از جشنواره مقرر شده تا ادارات کل ارشاد استان‌های کشور که در جشنواره حضور می‌یابند، علاوه بر نمایش آثار تازه طراحان لباس هر استان، بخشی را نیز به نمایش لباس اقوام و نواحی مختلف جشنواره اختصاص می‌دهند.

لباس ایرانی از دیرباز به عنوان یکی از شاخص‌های فرهنگی این سرزمین مطرح بوده و از قدمت زیادی در حوزه هویت شناسی کشور برخوردار است. همچنین تنوع و گستردگی انواع پوشش در اقوام و نواحی مختلف، ضرورت نمایش لباس اقوام و نواحی مختلف را برای علاقه مندان حوزه مد و لباس ایجاد کرده است.

این در حالی است که تاکنون 17 استان به شکل قطعی در سومین جشنواره مد و لباس فجر حاضر خواهند بود و تازه‌ترین تولیدات و طراحی‌های استان خود را به نمایش می‌گذارند. همچنین فعال شدن حوزه مد و لباس در کشور در سال های اخیر موجب شده تا هر استان یک کارشناس حوزه مد و لباس را برای تعامل با هنرمندان مد و لباس و همچنین واحد های تولیدی، معرفی کند.

اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که چرا بیش از ده استان کشور که همگی دارای فرهنگ ها و آداب و رسوم و لباس های محلی متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند، در این دوره از جشنواره حاضر نیستند. آیا خود این اقوام حاضر نشدند در جشنواره مد و لباس ایرانی شرکت کنند یا کم کاری از مسئولان امر بوده که نتوانستند در جلب رضایت این استانها برای حضور در جشنواره موفق باشند؟

شاید پاسخ به این سوال زمانی مشخص شود که جشنواره مد و لباس فجر کار خود را آغاز کند و شرکت کنندگان در جشنواره بتنوانند به سوالات ما پاسخ بدهند.

در شرایط کنونی جامعه ایران اسلامی و با توجه به حجمه های فراوان بیگانگان برای تزریق فرهنگ اجنبی در زندگی ما، مسئولان مربوط در حوزه های مختلف باید نهایت تلاش خود را در جهت حضور همه اقوام در صحنه های فرهنگی و هنری انجام دهند تا خدای نکرده انگ نامربوطی به آنها زده نشود. انگی که شاید آنان را متهم کند که چرا برای انحاد و وحدت بیشتر جامعه ایران اسلامی گامی برنداشته اند.

شایان ذکر است سومین جشنواره مد و لباس فجر 15 تا 25 اسفند در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: